onsdag den 10. september 2008

Kampen med kosteskabet

Jeg synes selv, at jeg var tidligt oppe, og alligevel gik der kun et kvarters tid, inden der blev banket klart og tydeligt på døren. Håndværkerne var morgenfriske og klar til at invadere kosteskabet med boremaskiner, nye elmålere og kabler. Jeg var sådan set ikke helt klar, men der skulle altså håndværkes i dag.

Nattegudinden blev lukket inde med mad, vand og toilet på Bjørnens værelse, for der ville hun være i sikkerhed for de fremmede folk, som hun ikke var helt vild med. Ørerne havde stået på stilke længe før, der rent faktisk blev banket på døren.

Jeg havde næsten to timer at slå ihjel med en elektriker i kosteskabet, inden jeg skulle afsted på job. Det er lang tid, når strømmen er taget. Jeg pakkede grøntsager ud, og skyllede frugter. Jeg satte opvask på plads. Jeg stod også, og glanede ud af vinduet et par minutter eller mere. Den sidste halve time blev brugt til at læse psykologi. Og så endelig!

Efter en lang dag kommer jeg hjem, og kan konstatere at nattegudinden er blevet løsladt, og ligger i stadsstuen, og troner på silkepuden. Hun værdiger mig ét enkelt blik, og vender opmærksomheden andetsteds. Hun gider ikke brænde japansk røgelse sammen med mig, og ja, hun har faktisk ikke snakket til mig endnu. Fortsætter det, bliver jeg nødt til at købe hende med Whiskasdåsen, eller en bid af fiskelasagnen.

En anden ting, jeg kan konstatere, er, at elektrikeren også har forladt kosteskabet. Der er lukket og slukket, og da jeg åbner skabsdøren, lyser en fin hvid ny måler op. Håndværkerne har holdt, hvad de lovede, nemlig at blive færdig på én dag. Men alle tingene, der normalt bor derinde, står stadig og fylder op i stuen, så der er altså weekendarbejde i vente til mig.

2 kommentarer:

Githa sagde ...

Sifka - med den mængde ting jeg så stå i din stue igår, er jeg nok tilbøjelig til at kalde dit kosteskab for pultekammeret. Især når man ser hvor meget "fejegøjemøget" fylder på døren derind ;-)

Sifka sagde ...

Jaja, kosten fylder ikke meget, men der er også støvsuger, trappestige, kattegrus, urtepotter, pottemuld, rengøringsmidler, toiletpapir, mailing, tapetruller, maleværktøj, gulvspand, klude til køkken, klude til rengøring, strygebrædt, sejlgarn, blomstervaser, køkkenmaskiner og sådan noget. Pulterkammer? Måske :)